sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Pikkujoulukausi = paras treenikausi

Hyvää toista adventtisunnuntaita!

Joulun odotus on mulla jo ihan täydessä vauhdissa siitä huolimatta, että opiskelut pitää edelleen todella kiireisenä. Oikeastaan tänään on siitä hieno päivä, että vaikka tämän blogikirjoituksen jälkeen saankin tehdä koko illan erään kurssin lopputehtävää jonka deadline on tänään, sen jälkeen helpottaa. Edelleen koko joulukuun saan kyllä ahkeroida koulun kanssa, mutta mukavampien kurssien ja aiheiden parissa. ;) Ja mikäs sen parempaa kuin lukea mielenkiintoisista aiheista tentteihin ja siemailla samalla glögiä ja syödä pari joulutorttua..!

Treenit ovat sujuneet todella hyvin ja olen saanut käytyä salilla tai jumpissa 4-6 kertaa joka viikko. Mieliala on pysynyt yllättävän korkealla siitä huolimatta että ulkona on pelkkää harmautta, mikä normaalisti vaikuttaa mulla fiiliksiin todella paljon. Lisäksi ruokailujen kanssa ei ole ollut ongelmia, koska herkut eivät ole pahemmin edes maistuneet. Ja jos välillä on tehnyt mieli, niin sitten olen herkutellut ilman suurempia omantunnontuskia ja sen jälkeen taas palannut normaaliin arkiruokailuun. Mulle iso juttu on ollut se, että en ole stressannut syömisistä. Aiemmin olen miettinyt kovaa treenatessani ihan liikaa sitä, mitä voin syödä ja mitä en, ja kuinka paljon. Lopulta ajatuksissa ei ole ollut tilaa millekään muulle kuin seuraavan ruokailun ja treenin suunnitteluun. Olen sellainen persoona, että helposti vedän asiat äärimmäisyyteen, jos oikein innostun. Sitten tekemisen ilo katoaakin ja mistään ei enää pysty nauttimaan - ei edes niistä suurimmista onnistumisista. Nyt olen kiinnittänyt huomiota siihen, etten ala miettimään ruokailuja tai treenipäiviä liikaa, vaan nautin tekemisestä ja jokaisesta pienestä onnistumisesta salin ja keittiön puolella.



Pikkujoulukausi on haastavaa aikaa pitää itsensä ruodussa treenien ja terveellisen elämän suhteen. Erilaisia juhlia olisi jokaiselle viikonlopulle, ja hyvällä tuurilla useammalle päivälle viikossa. Olen ratkaissut tämän ongelman olemalla osallistumatta kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin. Bileillat ovat jääneet ihan minimiin, ja viikonloput ovat tavallisimmin kuluneet nukkumalla pitkään, syömällä hyvin, rauhoittumalla, pitkillä kävelylenkeillä ja punttisalilla. Ja sitä fiilistä ei voita mikään kun sunnuntaiaamuna herää virkeänä ja hyvin nukkuneena, täynnä energiaa! Lisäksi olo tuntuu hyvältä omassa kehossa ja ihokin hehkuu. Ja kyllä niitä kavereita näkee muutenkin kuin baarissa. Ja tällöin niistä tapaamisistakin saa enemmän irti. Uskon myös, että olen tuhat kertaa parempaa seuraa, kun on hyvä fiilis. Olen myös onnellinen, että ystäväpiiristäni löytyy useampia kavereita, jotka eivät niinkään viihdy baareissa. Eipä tarvitse viettää yksin iltoja, jos ei halua, vaikka baariin ei jaksaisikaan lähteä. :)

Rentouttavaa adventtisunnuntaita! :)

-Tiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti